La col.lecció “Dialogant amb les pedres” inclou diversos documents monogràfics sobre aspectes geològics concrets, especialment de les contrades gironines.

J. Rosell i L. Pallí. 1991. Itinerari geològic pel pre-Pirineu gironí.

C. Roqué, L. Pallí i I. Capellà. 1994. El modelat granític del terme municipal de Santa Coloma de Farners.

L. Pallí, C. Roqué. 1995. Cartografia geoambiental de la conca del Riu Ridaura (Baix Empordà, Girona).

L. Pallí, C. Roqué. 1996. Itinerari geològic pel camí de ronda de S’Agaró.

A. Pujadas, L. Pallí, D. Brusi, C. Roqué. 1997. El Vulcanisme de la vall de Llémena.

L. Pallí, C. Roqué. 1998. Itinerari geològic per L’Ardenya.

M.T. Clotet, L. Pallí, C. Roqué. 1999. Les fonts de les Gavarres.

A. Pujadas, L. Pallí, C. Roqué, D. Brusi. 2000. El vulcanisme de la Selva.

R. Linares, L. Pallí, C. Roqué, E. Vall. 2001. Les manifestacions hidrotermals de les comarques gironines.

J. Rosell. 2002. Itinerari geològic el Figueró-Montmany-Coll d’en Tripeta.

M.Vehí, L. Pallí, C. Roqué, R. Linares. 2003. Itinerari geològic per Caldes de Malavella.

Aquesta col.lecció ha estat editada per l’Àrea de Geodinàmica de la UdG, la Fundació Girona: Universitat i Futur, i distintes entitats municipals.

Anagrana de la col.lecció; original de Benet Rosell.