General / 20 octubre 2010

Jornades “Recerca i Territori: Gestió de recursos hídrics en espais naturals”

La Càtedra d’Ecosistemes Litorals Mediterranis organitza unes jornades “Recerca i Territori: Gestió de recursos hídrics en espais naturals”, els propers dies 19 i 20 de novembre de 2010 al Museu de la Mediterrània a Torroella de Montgrí.

Aquestes jornades enfoquen la rellevància de l’aigua en la gestió dels ecosistemes litorals. L’objectiu és donar a conèixer diferents models de gestió hídrica que es puguin aplicar al territori per a la preservació ambiental d’aquests entorns.

Comptarà amb la presència de ponents d’arreu de l’Estat. És especialment rellevant la conferència inaugural a càrrec del Prof. Dr. Emilio Custodio (UPC). Altres ponents són els Drs. Lambán (IGME), Viñals (UPV), Antigüedad (EHU), Martín Vide (UPC) i Julià (CSIC-Jaume Almera).

En la discussió d’altres vectors que influencien la gestió de les xones humids intervendràn J. Buixadera (Dept. Agricultura, Alimentació i Acció Rural), J. Mas (Geocamb-UdG), F. Domingo (IRTA, Mas Badia) i A. Munné (ACA).

A les jornades es presentarà el llibre “El flux hidrològic a la plana litoral del Baix Ter”, elaborat per J. Montaner, J. Solà, R. Julià, M.A. Marqués, P. Pons, C. Bayés i J. López [pdf]

El 20 de novembre es realitzarà una sortida de camp a l’entornde l’espai litoral del Baix Ter.

Cal fer la inscripció (gratuïta) a catedra.elm@udg.edu.

[Link Càtedra-Museu]