General / 17 desembre 2010

Geocamb col.labora en el “Segon informe sobre el canvi climàtic a Catalunya”.

El Grup d’Experts en Canvi Climàtic de Catalunya presenta el Segon informe sobre el canvi climàtic a Catalunya, que dóna continuïtat al 1r Informe – elaborat de forma pionera a tot l’Estat espanyol l’any 2005, i editats pel Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya, el Departament de Medi Ambient i Habitatge, a través de l’Oficina Catalana de Canvi Climàtic (OCCC), el Servei Meteorològic de Catalunya, i l’Institut d’Estudis Catalans.

Ambdòs informes compten amb la col.laboració de membres del Geocamb, juntament amb altres investigadors de la UdG.

L’obra, que s’ha presentat a Barcelona el 16 de desembre de 2010, s’estructura en 4 apartats: Bases científiques del canvi climàtic; Impactes i vulnerabilitat del medi biofísic; Anàlisi sectorial: gestió, mitigació i adaptació; La recerca sobre el canvi climàtic a Catalunya. Aquest treball representa un bon referent sobre la qüestió de l‘escalfament global i de les seves conseqüències al Principat.

La contribució del Geocamb fa referència a la vulnerabilitat dels recursos hídrics davant del canvi climàtic.

Link: Grup d’Experts en Canvi Climàtic de Catalunya

Link: Segon informe sobre el canvi climàtic a Catalunya. Decarregueu el primer i segon informes en aquest enllaç.