General / 8 març 2016

Es torna a celebrar la Olimpíada de Geologia a la UdG, amb la participació del Geocamb

Els alumnes de catorze centres educatius de la demarcació de Girona han hagut de fer proves com, per exemple, interpretar un tall geològic o identificar minerals. Els tres primers classificats participaran a la fase estatal que tindrà lloc a Jaca d’aquí a un mes. L’Olimpíada està organitzada per l’AEPECT i el Centre GEOCAMB.

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona ha estat la seu de la fase gironina de la 7a Olimpíada de Geologia, celebrada 26 de març i adreçada a estudiants de Batxillerat. En total, hi han participat 105 estudiants procedents de catorze centres educatius de la demarcació: INS F. Martí i Carreras (Palafrugell), INS Montsoriu (Arbúcies), INS Montilivi (Girona), INS Salvador Espriu (Salt), INS Josep Brugulat (Banyoles), INS Celrà (Celrà), Maristes (Girona), INS Llagostera (Llagostera), INS Santa Eugènia (Girona), INS Ramon Muntaner (Figueres), INS Frederic Martí Carreras (Figueres), INS Narcís Xifra (Girona), INS Castell d’Estela (Amer) i INS Sant Elm (Sant Feliu de Guíxols).

El estudiants han realitzat una prova teòrica amb preguntes específiques de Ciencies de la Terra i una prova pràctica que requeria interpretar un tall geològic i identificar minerals, roques i fòssils. Un cop corregits els exercicis, els tres primers classificats han estat:

1r) David Ramirez (Maristes de Girona)
2n) Marian Puscasu (IES Ramon Muntaner de Figueres)
3r) Alina Font (IES Ramon Muntaner de Figueres)

En acabar les proves, s’ha celebrat un acte de lliurament de diplomes que ha començat amb la conferència “Set històries de la geologia de Girona” impartida pel Dr. David Brusi, investigador de la Universitat de Girona i president de l’Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT).

El rectorat ha concedit una matrícula gratuïta en el primer curs de qualsevol estudi impartit a la UdG a l’alumne que ha obtingut la millor puntuació. Els tres estudiants classificats a fase de Girona participaran a la fase estatal que se celebrarà a Jaca els propers 9 i 10 d’abril. Els guanyadors de la fase estatal participaran a la fase internacional que es farà el mes d’agost al Japó.

La fase gironina de l’Olimpíada de Geologia està organitzada per l’AEPECT i el Centre GEOCAMB. A més, ha comptat amb el suport del deganat de les Facultat de Ciències, el Col·legi Oficial de Geòlegs de Catalunya, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l’Institut Geològic de Catalunya i el Geoparc de la Catalunya Central, entre d’altres.

Font: http://www.udg.edu/larecerca/Not%C3%ADciesiagenda/Reculldenot%C3%ADcies/tabid/11506/language/ca-ES/Default.aspx?p=49260