General / 16 novembre 2012

Es presenten a Girona els resultats del projecte SISPyr

Els resultats del projecte SYSPyr, en el qual Geocamb ha col·laborat en les tasques de microzonació sísmica a partir del coneixement de la geologia superficial i dades geotècniques, aporten el coneixement i la cartografia del risc de sismicitat a la ciutat de Girona.

El projecte europeu SISPyr, finançat pel programa POCTEFA 2007–2013 França- Espanya-Andorra, es va iniciar el 2009 per a una durada de tres anys, amb la participació de l’IGC (Institut Geològic de Catalunya) com alíder del projecte, l’OMP (Observatoire Midi-Pyrénées) i el BRGM a França, i l’IGN (Instituto Geográfico Nacional) i la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) a Espanya.El projecte té com a objectius la posada en funcionament d’un sistema comú d’adquisició de dades sobre els terratrèmols i una milloradequació dels mitjans científics per a la preparació de la gestió de la crisi sísmica a l’entorn dels Pirineus.

Els investigadors, David Brusi i David Soler del Geocamb han analitzat les dades geotècniques d’un conjunt de 1530 sondeigs per a realitzar una parametrització sísmica de subsòl que eprmeti avaluar l’impacte dels fenòmens sísmics a la ciutat de Girona. Els resultats d’aquest estudi han estat presentats anteriorment al 7th European Congress on Regional Geoscientific Cartography and Information Systems a Bolònia (12 – 15 juny 2012). [Link]