General / 16 novembre 2012

El Dr. Lluís Pallí cedeix el fons bibliogràfic de Geologia de Girona a la UdG.

El professor Lluís Pallí, vinculat a la UdG des de 1970 i investigador fundador del Geocamb ha donat el seu fons bibliogràfic a la Biblioteca de la Universitat de Girona. Aquest fons té la particular rellevància de contenir un recull de pràcticament la totalitat de treballs geològics sobre les comarques gironines, des dels primers estudis del segle XIX fins a l’actualitat.

L’acte de donació del fons va tenir lloc el 15 de Novembre de 2012 a la Biblioteca del Campus Montilivi, i va comptar amb la intervenció del mateix Lluís Pallí; la rectora de la UdG, Anna Maria Geli; el delegat territorial de Cultura a Girona, Antoni Baulida; la directora de la Biblioteca, Antònia Boix, i la cap de la Biblioteca del Campus Montilivi, Àngels Merino.

La rectora va agrair el gest del Dr. Pallí, i va destacar la significació d’aquesta donació que “enriqueix” la Universitat de Girona. El fons cedit es constitueix en fons especial, i estarà ubicat a una sala a la Biblioteca del Campus Montilivi. El fons conté 610 llibres, 705 documents geològics, 730 mapes, 85 col·leccions de revista, 4085 separates i articles, 270 publicacions pròpies, 104 geoinformes inèdits, així com 11720 diapositives geològiques.

Aquest fons documental geològic aplega una recopilació de mapes, llibres, articles, informes, tesis i tesis, tesines  i imatges que testimonien l’evolució del coneixement geològic des del segle XIX fins la primera dècada del segle XXI, amb un interès especial en tot el que es refereix a la geologia de Girona.