General / 2 setembre 2010

Distinció Jaume Vicens Vives per als creadors del portal GEOCAMP

En data de setembre de 2010, el Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat atorgar la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària a l’equip de la UdG -format per docents membres del Geocamb-, la UPC i la UAB que ha creat el portal GEOCAMP.

En el marc de l’Acte d’inauguració del curs acadèmic 2010-2011 de les universitats catalanes celebrat el dimecres, 15 de setembre, el professor David Brusi, en representació de l’equip equip d’autors del GEOCAMP, va rebre una de les distincions Jaume Vicens Vives a títol col·lectiu.

La distinció JVV la concedeix el Govern de la Generalitat per premiar la innovació i l’excel·lència en la docència universitària. La candidatura per aquesta distinció va ser presentada pel Consell Social de la Universitat de Girona.

El GEOCAMP (http://webs2002.uab.es/_c_gr_geocamp/geocamp/1024/index.htm) és un portal informàtic interuniversitari per a l’aprenentatge de les activitats de camp en assignatures de Geologia desenvolupat per professorat de la Universitat de Girona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya. El projecte ha estat finançat per l’AGAUR i per l’Institut Geològic de Catalunya. El GEOCAMP incorpora una eina per l’edició automatitzada d’itineraris geològics d’ accés lliure i gratuït per a qualsevol usuari. Els itineraris publicats es poden trobar al cercador del portal:

És el primer cop que una iniciativa de contingut geològic rep la distinció Jaume Vicens Vives. El GEOCAMP ha estat reconegut per “l’originalitat de l’experiència d’innovació educativa desenvolupada, la seva fonamentació teòrica i qualitat tècnica”.

L’equip promotor del portal GEOCAMP està integrat pels professors Joan Bach, Rita Estrada, Eudald Maestro, Antoni Obrador, Oriol Oms i Enric Vicens, per part de la UAB, el professor David Brusi, de la UdG i el professor Josep Biosca de la UPC. També hi han participat els professors Carles Roqué, Manel Zamorano i Anna Menció, de la UdG i els professors Joan Poch, Violeta Riera, Gemma Gual i Marc Anglès, de la UAB.

A la imatge apareixen alguns dels investigadors del projecte, juntament amb les rectores i el rector de les universitats implicades en el projecte al costat del President de la Generalitat, Molt Honorable Sr. José Montilla que els va fer entrega del guardó.

Cadascuna de les distincions Jaume Vicens Vives comporta un premi de 20.000 Euros que cal destinar al projecte d’innovació i millora docent.